Direktlänk till inlägg 3 maj 2015

Lss och hur Fk m fl tycker att de har rätt att behandla människor

Av Mette Johansen - 3 maj 2015 12:51

Läste den här idag på IfAs sida, den förkortningen står för Intresseföreningen för Assistansberättigade och Tackolov för dem, de är verkligen en nagel i ögat på beslutsfattarna och andra som har med assistansfrågor att göra.

Handläggare och politiker som tror att de har rätt att stampa på människor istf att kärleksfullt ordna så att alla som har behov av hjälp och stöd, ska få den.

I Katrineholm har vi något som politikerna kallar för, och har beslutat om, en Värdegrund. Den ska läsas och följas av alla som arbetar inom kommunens vård- och omsorg. Floskler och falska ord har aldrig legat för mig.


Om den följdes skulle alla ha rätt till ett gott och värdigt liv. Så görs inte, är min bestämda åsikt. Då riktar jag mig först och främst till politiker och handläggare. Av egen smärtsam erfarenhet vet jag att det finns en och annan bland fotfolket också, men det lämnar jag därhän just nu.


Men! läs nu vad de skriver om - mycket intressant - och helt förfärligt lågt. Skämmes bör dom, som en väninna till mig skulle uttrycka det


http://www.sydsvenskan.se/skane/hemligt-vardprojekt-ska-avsloja-simulanter/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mette Johansen - 7 maj 2015 07:46

  Vilken underbar födelsedagsmorgon, redan har min ena syster ringt och sjungit för mig och en massa härliga gratulationer på FB. Min andra syster kom till mig igår kväll på kolonin med en underbar sallad och trevligt umgänge. En härlig vårkväll, var...

Av Mette Johansen - 2 maj 2015 14:32

Min syster har i flera år sagt - berätta Din historia för andra! Jag har tänkt - hur intressant kan den vara i ett flöde av allt som går att läsa? Men för att ingen mer ska behöva gå igenom det jag har gjort så väljer jag att berätta.   Jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards